Ett inlägg om hur man använder sliders när man skapar hästar!

Hej! Eftersom det lite då och då händer att folk frågar hur det fungerar med mods tänkte jag att jag nu skulle ta mig tid att göra ett litet inlägg om detta.
 
Först och främst, mods är något som ändrar saker i ditt spel, allt som är mods eller fusk kan/ kommer ställa till det för dig så smånigom. Jag vet inte själv hur många gånger jag fått krångla med att avinstallera saker / ominstallera spelen för att jag använt lite för många fusk eller för många mods. Detta ska man ha i åtanke innan man börjar använda dom!
 
Innan ni kan börja ladda hem och använda mods behöver ni en speciell map som hanterar mods och package filer. Alla mods jag laddat hem har varit package filer, därav måste ni ordna denna mapp innan ni fortsätter. Denna finner ni här:
http://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files
 
Guiden är på engelska men är väldigt bra och följer man den är det inga problem att installera mappen.
 
Så, nu när ni ordnat detta så kommer vi till den roliga biten! Tyvärr känner jag inte till alla mods/ sliders som finns där ute men ska länka alla jag känner till. Till att börja med ska jag göra en liten bild guide för att visa er var ni finner modsen och hur de funkar.
 
När ni är inne i CAS läget så trycker ni där jag markerat på bilden:   
först:      och sedan här:
 
Inne i ändra form så finns möjligheten att ändra diverse saker på hästens kropp. Jag ska visa i lite bilder här nedan vad de mods jag själv installerat gör.
 
Börjar med storleksändraren, här ser ni den minsta storleken möjlig och den största:
   
 
Den slidern finner ni här: http://paragonfarm.weebly.com/downloads.html
 
Nästa är en slider för att kunna ge hästen större huvud, på bilden är det största möjliga:
 
Och här har ni en slider för att hästen ska ha bredare mage, den högra bilden är med slidern på max:
 
Båda dessa plus en slider för näsborrarna finner ni här: http://www.modthesims.info/d/480643
 
"Dished face" den högra bilden har moden på max, den vänstra är med sims "vanliga".
 
En slider som ändrar längden på benen, första är normal benlängd, andra bilden är kortast möjlga och sista är längsta möjliga:
 
En slider som ändrar höjd/ läge för svansen.
 
 
 Dessa tre plus flera andra som jag inte använder finns att ladda ner här:
http://shorelinehillstables.blogspot.se/2013/04/downloads.html
 
Dressyr nacke, eller vad man nu ska kalla den för. Originalet är skapat av lovexhorses.
Tänk på att på bilderna så är det här med absolut max på hur mkt man kan ändra halsen, det ser bättre ut när den inte används fullt ut.
Första bilden har normal, sims hals. Andra bilden är med slidern på max.
 
 Denna kan ni ladda hem här:
http://www.mediafire.com/download/bkgcba97r78a1ii/HB+Dressage+Neck+Slider.package
 
Kallblods hals, rakt översatt. Vänstra bilden, normal hals. Högra bilden har slidern på max.
 
 Den finner ni här: https://www.dropbox.com/s/dw3gfwl9bhpxstm/Draft%20Necks-Eyelet%40Equus.zip
 
En kurvigare nacke, här har jag tre bilder, vanlig, lite kurvigare och så den extrema med slidern på halv effekt.
 
Tjockare svans:
 
Dessa finner ni här: http://stonebridgeestates.webs.com/downloads
 
Upprätt nacke, eller lång, sänkt hals:
 
 
http://drako-stud.weebly.com/downloads.html
 
Det var dessa jag kunde finna utav de jag använder, ett par av mina favoriter så som en slider som justerar längden på ryggen på hästarna hittade jag tyvärr inte, men om jag kommer över dom nån gång så länkar jag då!
 
Tänkte av sluta med en liten guide i hur jag gör ett kallblod! Tack för den här gången

Först så ändrar jag alltid kroppen så att den blir lite större, inte för att den här hästen ska bli hög i mankhöjd utan för att den ska få en kraftig kropp.
 
Detta är då start hästen, den häst man får när man trycker "skapa en häst" inne bland raser. Enda är att jag ändrat man och svans.
 
Sedan gör jag den lite större:
  
Efter det kortar jag ner benen en bit med hjälp av "leg length slider": 
 

Nu använder jag "back length slider" för att göra hästen kortare, tyvärr så kan jag inte länka till den mod'en. Har även nu gjort svansen tjockare och benen lite grövre:
Efter detta höjer jag först nacken en aning med "baroque neck" slidern, efter det sänker jag den igen med "draft neck" slidern. Jag höjer nacken först för att hästen inte ska få allt för låg nacke. Har även dragit på lite grann av "dressage neck" slidern, för att få en lite finare hållning på hästen. (men bara lite!)
 
Sedan ändrar jag så att hästen får aningen bredare bröstkorg, vidare mage, bredare mage, lite lite lägre rygg och lite mer underhals.
 
Efter det sänkte jag svansen en aning, och ändrade om huvudet lite för att ge det lite mer av ett kallblods utseende. Detta gjorde jag genom att göra huvudet en gnutta större, lite högre panna och en smula dished face.
Sedan använde jag en slider jag tyvärr inte har någon länk till, som gör att hästens öron pekar mer framåt, uppåt. Jag ändrade formen lite på hakan och drog sedan upp höjden på nosryggen.
 
Och där anser jag att hästen får vara klar! Jag tog en av mina sen tidigare färdiga pälsar (se tidigare inlägg) och gav hästen annan man och svans. Klart!
 
Vill man ladda ner hästen så finns den här:
(dock utan särskild utrustning eller egenskaper)
 
 


Kommentarer
anna

tack!! sååå mycket nu ska jag göra fina hästar

2013-08-31 @ 13:28:29
cornelia

coolt men går ju inte ladda hem det

Svar: Hej, vad är det som inte går att ladda ner?
Zunk3n

2014-05-29 @ 10:07:24
Ellen

hej var skall man ladda ner ? förstår inget ? :(

Svar: Om inte du orkar leta i det här inlägget efter länkarna så gjorde jag ett nytt inlägg för bara någon vecka sedan med alla sliders. Är på mobilen så kan inte länka, gå in på första sidan och bläddra ner till ett inlägg som heter "alla sliders jag känner till". Vad du behöver för för att kunna använda sliders har jag skrivit inne bland kommentarerna på det inlägget. Lycka till :)
Zunk3n

2014-06-25 @ 20:45:40
Wilma

Hejsan!! Jag har alltid velat ha Dressage. Neckslider som du länkade till och sedan en size slider men jag vet inte hur man laddar ner det

Svar: hej, vad har du för problem? :/ funkar inte nedladdningen? Om det är fallet så är det nog inte mycket jag kan göra åt problemet. Prova annan webbläsare är väl enda tipset jag har tyvärr.
Zunk3n

2014-08-31 @ 12:37:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0