Problemhäst

Har nu gjort en arab-hingst med en bakgrundshistoria.
Historian är självklart bara något jag hittat på och man får välja att använda honom som man själv önskar.
 
Avocado
Hingst
Arabiskt fullblod
 
Vresig, odresserad och snabb
 
Download
 
Avocado, tre år gammal, såldes vidare från ett arabstuteri redan som föl då hans mamma gick bort när han bara var en vecka gammal. Till en början hamnade han på ett bra hem men så snart som han blivit avvänjd från att dia deras ersättnings sto så såldes han vidare. Där kom han att stå instängd i en väldigt liten, trång och lerig hage utan tillsyn och minimalt med vatten och mat. Ägaren blev anmäld av en förbipasserande som skymtat Avocado, som i dåläget var mager och sliten.
Han omhändertogs och hamnade hos en man som var pensionerad veterinär, han hade inte tid att träna hästen men han skötte om honom tills alla hans fysiska skador var helade och han var i fin form igen.
Han behöll hästen som hingst, däremot så står han för kostnaderna om blivande ägare vill ha honom steriliserad.
 
Hästen är smått tränad i att gå i träns men även detta är lite av en utmaning. Han har aldrig haft sadel på sig, däremot har man provat att ha honom i longeringsgjord och det har funkat av och till.
 
Det var den lilla bakgrundshistorian jag har kokat ihop, som man får välja att använda om man vill. Om man väljer att använda historian så vore det kul att låta honom ha kvar de egenskaper som han har.
 
 
 
   
 


Kommentarer
Jennifer

Kul om du kunde länka till snygga ridstövlar och andra fina ridkläder! :)

Svar: Jag sitter vid mobilen nu, men har för mig att lakeside ska ha. Den sidan finns nog länkad bland nedladdningar inne på kategorier :)
Zunk3n

2013-08-17 @ 11:44:04
Elin

Vad fin han är! Ska absolut lägga till honom i mitt spel och ge honom ett fint hem <3

Svar: Åh vad roligt! Tack :)
Zunk3n

2013-08-17 @ 23:32:12
Jennifer

Du skrev på ett inlägg ungefär "denna är precis så som sims skapade den, har bara ändrat lite småsaker och man & svans förstås..."

Hur ändrar man saker på hästen?

Svar: Det finns ju mängder av olika mods att ladda ner, har länkat till en del i ett av mina inlägg om nedladdningar. Om du aldrig använt mods förut så rekommenderar jag att du läser på om det först dock, det kan ställa till det med spelet och det är något man måste vara beredd på när man börjar använda dom :)
Zunk3n

2013-08-18 @ 11:53:26
Irma

Gud vilken fin häst! Alla hästar du gör blir så fina, tack så jättemycket! :)

Svar: Åh tack, det är såna här kommentarer som värmer :D
Zunk3n

2013-08-18 @ 18:23:41
häst adopteraren

Ska ladda ner honom han ska få världens bästa hem och han ska få leva lite fritt men han ska så klart bli tränad. Tänker på om han ska bli hopp häst :) kanske terräng! men en fråga hur långcherar man hästar och arab hästar är min favorit ras. Han ska också få bli pappa till ett av mina ston, Tascha :)

Svar: Hej, åh va kul att du ville ha honom :) tyvärr kan man inte longera i spelet utan det jag brukar göra är att jag använder
Poseplayer eller bara stannar hästarna och sedan ritar dit
longeringslina.
Zunk3n

2013-09-10 @ 19:02:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0