Tutorial, ändra nacke, hals och huvud.

Hinner inte spela så mycket idag, såvida det inte blir ändrade planer (vilket inte är omöjligt).
Tänkte ge er en liten tutorial på hur man ändrar hals, nacke och huvud i cas. 
Har redan länkat mods som kan behövas i tidigare tutorials, men länkar med de lite snabbt här under för den som vill ha dom:
 
Ändra storlek på huvud och näsborrar:
http://www.modthesims.info/d/480643
 
Dressyrnacke (direkt nedladdning)
http://www.mediafire.com/download/bkgcba97r78a1ii/HB+Dressage+Neck+Slider.package
 
"Kallblods hals" direktnedladdning
https://www.dropbox.com/s/dw3gfwl9bhpxstm/Draft%20Necks-Eyelet%40Equus.zip
 
För att göra halsen kurvigare:
http://stonebridgeestates.webs.com/downloads
 
För att höja och sänka nacken:
http://drako-stud.weebly.com/downloads.html
 
Nu TROR jag att det är denna mod jag använder för öronen, men är inte hundra:
http://www.mediafire.com/download/6yadnmv28c64wo2/HB+Arabian+ear+Slider.rar
 
Hittade äntligen en sida jag letat efter ett tag, här hittar ni flera sliders som är väldigt bra! Bland annat bridge lodation, ear curvature och dished face:
http://shorelinehillstables.blogspot.se/2013/04/downloads.html
 
Fick förfrågan för ett tag sedan hur det kommer sig att jag har så fina ögon på mina hästar, det är för att jag använder en mod som byter ut original ögonen, den finner ni här:
http://lakesidesaddlery.weebly.com/1/post/2013/07/realistic-horse-eyes.html
 
Så, då börjar min lilla tutorial.
Jag tänkte visa hur ni ändrar för att kunna efterlikna vissa raser etc.
 
Idag gör jag arabsikt fullblod, kommer nog att göra fler tutorials med andra raser senare.
Tänk på att detta är för att ni ska lära er att göra egna hästar, jag kommer inte att lägga upp resultatet för nedladdning efterår ;)
 
Här har ni en bild som referens: http://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/412985/images/2010/rp871_107844211.jpg
 
Jag börjar med rasen "skapa en häst", alltså en blank mall. Valde även rakad man för att ni ska se lättare.
 
Gå in i ändra form. Den första slider jag använder är "baroque neck", för att jag få upp hästens hållning. 
(se bild 2)
Efter det så drar jag en bit in på slidern "draft neck" för att göra halsen tjockare och för att det i slutändan ger hästen en finare hållning (obs, min åsikt!). (Se bild 3)
 
Sedan gör jag halsen längre, man behöver inte överdriva men jag tycker absolut att araber har lång hals. Efter det så drar jag en liten bit in på slidern "neck curvature". (Se bild 4)
För att få ner huvudet en aning så drar jag även en liten bit in på "Dressage neck" (Se bild 5)
 
Nu börjar halsen likna lite den där s formen som många araber har. Jag smalade även av lite på nedre nacklängd, väldigt lite dock.
Nu går vi över till huvudet. En mod här som är väldigt praktisk är "dished face", tyvärr är det många som använder den till att göra, enligt mig, fula hästar. Om ni drar på den för mycket så ser huvudet alldeles förvridet ut. Tänk på att en häst inte naturligt har ett så insjunket huvud som denna slider kan göra! Så var försiktiga, det är min egen åsikt. Tycker ni annorlunda så är det så klart helt ok.
Dra slidernca en tredjedel så ni får en aning insjunket ansikte. 
Araber har oftast lite högre panna, så jag drog upp pannhöjden och hjässa utåt en aning, kanske en femtedel på mätaren. Hakformen drog jag upp på max, kan hända att jag ändrar det senare. (Se bild 6)
Förändringarna kan anses som små, men helheten blir bra i slutändan. Efter detta så går vi över till öronen, jag gjorde en print screen för att visa hur jag drar mätarna för att få de lite kurvigare öronen. (Se bild 7)
När ni är nöjda med öronen så går vi över till kinderna, jag drar upp kindfyllighet och kindbenen en aning och även så lite på käkbredd. Käkhöjden drar jag nästan hela vägen till vänster. Det samma gäller käkens mitthöjd, den drar ni inte riktigt lika långt till vänster som käkhöjden. (Se bild åtta)
 
Nu börjar det likna ett arabhuvud, men det behövs lite fler ändringar.
Nästa steg är "muzzle scale" slidern, den drar ni upp en aning om ni vill ge intrycket av att era araber har lite uppspärrade näsborrar. Detta är valfritt, jag gör det på denna tutorial iaf. Jag flyttar även upp "bridge location" slidern till ca mitten på mätaren, vred även in nosen en aning. (Se bild 9)
Kortar sedan av nosryggslängden lite lite grann, drar nosryggsdjupet en bit till vänster och nosryggshöjden höjer jag upp helt.Gjorde även näsborrarna lite bredare. (se bild 10)
Efter det så gjorde jag ögonen större, drog isär avståndet på dom rejält och höjde dom en aning. Detta för att araber ofta har stora ögon som ser ut att sitta brett isär. (Se bild 11)
Gjorde lite ändringar på djup och vridning också. (se bild 12)
 
 
Där var vi klara med hur jag gör mina araber :) Slänger på en päls och man för att ni ska se resultatet lite bättre.
 
Hoppas ni tyckte att det fanns något att lära sig av denna lilla guide ^^ Tack för nu!
 


Kommentarer
Anonym

När jag ska ladda ner dressyr nacke kommer det upp något som heter "Windows Media Player" :O

Svar: Ursäkta sent svar. Har du mods mappen? Du måste göra det som står här för att kunna ladda ner den: http://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files
Zunk3n

2014-08-17 @ 11:06:02
Anonym

Okej, tack så mycket! ;D

2014-09-01 @ 17:25:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0