Uttråkad

Är lite uttråkad för tillfället så tänkte att ni kunde få tillfället i akt att ställa frågor till mig i kommentarerna :) Vad som helst, fast helst ang. sims då så klart ^^ 
 
Börjar med en liten lista om mig och hur jag ser på sims, ha i åtanke att det är så här jag ser på sims, jag har inget alls emot hur andra väljer att spela :)
 
* Jag har på senare tid lärt mig att tycka bättre om bilder där man inte väljer poseplayer, just för att jag själv anser att det ger en mer rättvis syn på simmen och / eller hästen i spelet. Enda gången jag själv älskar pp är när jag "leker" att man kan rida dressyr i spelet. Det är svårt att ta fina dressyr bilder utan poseplayer helt enkelt :)
 
* Jag tycker att sims är roligt för att det är ett sätt för mig att skapa på. Att bygga och göra hästar är verkligen stimulerande enligt mig. Hästuppfödning och tävling är också något som får mig att vilja spela, just för att jag inte håller på med hästar irl just nu.
 
* Jag tog beställningar förut för att jag tyckte att det var väldigt roligt att göra saker åt andra, på senare tid så har jag haft svårt att planera min tid och har därför slutat att ta beställningar. Har även märkt att folk har blivit sämre på att visa sin uppskattning, väldigt sällan ser jag att hästar jag gjort faktiskt blir nedladdade / använda. 
 
Det var väll det. Ställ jätte gärna frågor i kommentarerna om ni vill! Eller förslag på vad ni skulle vilja se mig göra i fortsättningen :)
 
Tack!


Kommentarer
Johanna

Dina 3 bästa downloads e det gäller skapa en häst/skapa en sim/skapa ett hus (asså 3 i varje kategori)

Ditt bästa tips till ngn som vill börja skapa egna hästar mer,en som inte kan så mycket.

:)

Svar: Nu känner jag mig trög, förstår nog inte riktigt hur du menar med det första du skrev :) Menar du vilka som är mina bästa downloads av varje? Jag har nog i så fall inga direkt personliga favoriter, fast simmar gör jag aldrig särskilt noga, det är mest hästarna och byggnaderna som är roliga att göra haha ^^

Mitt bästa tips skulle nog vara att ha tålamod. Det tar tid att göra en fin häst, speciellt i början. Kika mycket på foton på den typ av häst man ska göra, för exempel om man ska göra en tinker så kikar man på kroppstyp, huvud och pälsteckningar och försöker efterlikna. Sedan är det lättare ju mer sliders man har så klart. Det är svårt att ge vettiga tips känner jag, men hoppas att det var lite till hjälp :)
Zunk3n

2013-11-16 @ 22:38:05
Nova :)

Hej! :) Älskar din blogg och besöker den oftast mer än en gång om dagen. Jag laddar ner det mesta som jag tycker är fint, men dels så vill jag inte ladda ner allt för jag har en gammal stationär dator. Så jag vill inte att den ska kracha, u know. ;) Men tycker din sida är skit bra! :) Skulle du kunna tänka dig att göra schabrak? Till en allround sadel eller improved dressege saddle? :) Eller benlindor elr nåt :) Eller till Improved Jumping saddle, för om du vill ha insperation till något sånt har jag en sida till dig om du vill kolla den: raymondequestriancentre.weebly.com/horse.html :) Du kan bara kopiera ''länken'' elr nåt :) Men om du skulle vela göra schabrak, är det där en bra sida :) Har själv laddat ner där ifrån :) Och nej, det ska inte vara center i länken, det SKA vara centre :) Om du kanske trodde jag skrivit fel ;) Men ajja :)

Tack på förhand :)

Svar: Hm, tack så mycket för idén! Ska nog börja kika lite på att göra nya mönster/ färger för schabrak när jag har tid :) Kanske även för täcken. Tack så mycket för tipset på sidan, har helt missat den och det var ju jätte fina schabrak där!
Zunk3n

2013-11-17 @ 09:49:55
URL: http://allroundmee.blogg.se
Johanna

Hej! Har en fråga till så hoppas att du fort. Är uttråkad ;) Jag har laddat ber massor utav dina saker och saker du länkat till, men te.x. Horse size slider försvinner efter ett tag :,( och vissa saker jag har laddat mer funkar inte D: Har du ett bra svar så blir jag glad! :)

Svar: Önskar jag hade det men det problemet har jag aldrig stött på själv :( har det hänt i samband med att du uppdaterat sitt spel? Det händer
att mods slutar att fungera då tyvärr. Sen kan även vissa nedladdade saker "slå ut" andra, jag har
nån slider som gör att en annan slider inte fungerar för ex. Annars har jag inget bra svar att ge :/ tyvärr
Zunk3n

2013-11-17 @ 21:05:08
viktoria

hej,undrar om du kan göra en turoial på hurman gör poseplayer och jag kan inte få horse zise slider men jag undrar en sak till och det är var har du laddat ner lendteckena någonstans. skulle bli tacksam för svar

Svar: Hej, om du menar en tutorial på hur du får hem poseplayer så kan jag inte hjälpa dig, då ber jag dig googla för det finns hur mycket som helst kring det. Annars så förstår jag inte riktigt vad jag skulle kunna visa, poseplayer är ju inte så avancerat men om du kan specificera dig lite bättre kanske jag kan hjälpa dig :)
Ländtäcket är jag ganska säker på att jag hittade i gamla equus sidan, så då bör det finnas med någonstans i den här listan:

http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=58&t=75

Om inte, så har jag tyvärr ingen aning.

Vad det gäller att du inte kan få horse size slidern att fungera så kan jag ju inte heller hjälpa dig om jag inte vet vad problemet är, tyvärr. Så där får du nog också googla.
Zunk3n

2013-11-22 @ 21:55:08
Nova :)

Hej igen :) Jag vet inte hur man laddar ner HD pälsar, det typ funkar inte, eller inte på min ena dator, men måste man typ lägga in det i Mods mappen, eller vad? Kan inte du göra en tutorial på det? :) Tack för svar :)

Svar: Hej, hela processen med att skapa en mods mapp är lite för komplicerad för att jag ska orka förklara det, ber dig istället att kolla in den här sidan där allt är förklarat :)Tack!

http://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files
Zunk3n

2013-12-01 @ 19:47:01
Nova :)

Hej igen :) Jag vet inte hur man laddar ner HD pälsar, det typ funkar inte, eller inte på min ena dator, men måste man typ lägga in det i Mods mappen, eller vad? Kan inte du göra en tutorial på det? :) Tack för svar :)

Svar: Insåg nu i efterhand att jag nog läste för snabbt haha ^^ om du redan har mods mappen så ja, då ska du lägga .package filen i package mappen som finns inuti mods mappen :)
Zunk3n

2013-12-01 @ 19:47:01
Nova :)

Haha, okej, tack så jättemycket! Älskar din sida! :)

Svar: Tack :)
Zunk3n

2013-12-04 @ 14:56:10
Ellie

Vet att denna kommentaren är sen men jag vill bara fråga dig två saker. Det första är att jag inte kan ladda ned HD hästar från Lakeside saddlery vet inte vrf men det funkar aldrig så jag undrar om du kan göra en till sån länk fast med någon annan länk. Och sen den andra saken. Jag har laddat ned så att barn kan rida på hästarna men det funkar inte för mig. Jag undrar om du vet vrf eller vet vad jag kan göra för att det ska funka.
Blir glad om du svarar :)

Svar: Hej! Tyvärr så finns det inget jag kan göra om det inte går att ladda ner från lakeside :/ bästa är nog om du kontaktar henne(?) och frågar om det går att ordna på annat sätt. Samma gäller tyvärr för modar också, just moden för att barn ska rida har jag bara haft en kort stund och den krånglade mkt för mig :( så tyvärr. Mvh Therese
Zunk3n

2014-05-21 @ 18:46:04
Ellie

Okej tack för att du svarade :) Älskar din blogg

Svar: Synd att jag inte kan vara till hjälp, hoppas det löser sig :)tack!
Zunk3n

2014-05-21 @ 19:54:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0