Poser

Hej! Idag tänkte jag att jag kunde göra ett litet inlägg med information om var man finner diverse poser för häst och ryttare. Använder själv enbart poser för att få leka att jag rider dressyr med hästarna i spelet, och om jag möjligtvis vill låtsas att de tävlar i galopp och vill ta bilder, eller att de är ute och kör med hästarna.

Dressyr
Tänkte att jag börjar med min personliga favorit, dressyr poser! Det finns många många sidor där ute med dressyr poser men jag tänkte att jag bara länkar ett par stycken:
http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=186&t=7936
 Med poser så som denna:
 
Några få dressyr poser:
http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=186&t=7698
Dressyr för både ryttare och häst (obs, bläddra ner en bit!)
http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=186&t=6740
 
Diverse poser, bland annat dressyr:
http://illusion-equestrian.weebly.com/poses-ii.html
 
 
Hoppning
Även här finns det så klart många sidor som jag inte länkar, men tror ni kan klara er på de som finns här:
http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=186&t=7999
(lånad bild)

Fälttävlan (obs, bläddra förbi western poserna)

Western
Massor av western poser:
 
Bråkiga hästar
Kom inte direkt på någon bra titel till detta, men här finns iaf lite diverse poser för bråk och bus:
Diverse poser, så som bockning:
 
Barock och damsadel
Lite poser med barock och poser för att sitta i damsadel:
 
Barock (häst)
 
Övrigt / körning / galopp
Kusk poser, för finkörning:
 
Lite poser för islandshästen (gångarter)
 
Uppställning av häst / visning av häst:
 
Galopptävlings poser för både ryttare och häst:
 
Betäckning (ganska långt ner på sidan)
 
Sto och föl poser (integrerande poser)
 
Hovslagare / att bli skodd bilder (långt ner på sidan)
 
Ryttare, Dressyr hälsning och diverse andra
 
Diverse poser, bland annat liggande häst (sovande)
 
Så det får nog duga för stunden. Har INTE laddat hem alla dessa, så kan inte lova att alla funkar.
Lycka till!


Kommentarer
Basilica

Hej! Jag har läänge försökt göra min häst på the sims men det är väldigt svårt. Du är jätte duktig på att göra hästar så jag undrar om du skulle vilja göra honom till mig? Han är en Connemara, bork färgad och 148 i mankhöjd. Kan lägga upp en bild på dayviews om du accepterar utmaningen. Heter Basilica där. Mvh Basilica :)

Svar: Jag kan nog ordna det åt dig :) Tagga mig i en bild på DV, jag kan inte lova att jag hinner göra det under helgen och nästa vecka åker jag till Italien mån-lördag, men ska försöka hinna innan jag åker.
Zunk3n

2013-09-05 @ 20:43:59
Josefin

Jag har lite problem med min pose maker.. jag kan verkligen inte få min ryttare på hästen, istället sitter hon på sidan om. vet du möjligtvis hur man fixar detta?

Tack på förhand! :)

Svar: Det är ju så att simmen och hästen gör ju posen där som de är för tillfället, för att få simmen på hästen så måste du flytta simmen inne i byggläget så att den hamnar på hästen. Ha på fusket "moveobjects on" och håll nere alt knappen när du flyttar simmen så får du den mer precis där du vill ha den :) Lycka till!
Zunk3n

2013-09-24 @ 19:32:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0