Hej!

Ja som ni vet vid det här laget så spelar jag väldigt sällan längre. Nu hade jag lite påsk ledigt så jag passade på att göra en häst. Hittade lite nya roliga saker på equus och lakesides sida, bland annat manen jag har på hästen nedan hittar ni på morningstars hörna, ganska långt ner:
http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=161&t=31
Och här hittar ni lite nya maner och sadlar, bland annat sadeln hästen nedan har:
http://lakesidesaddlery.weebly.com/
 
Hästen här är en andalusier hingst. Det verkar tyvärr som så att ett par av sidorna där jag laddat ner markeringar inte längre finns, bland annat har jag använt mig av en "dapple" som jag inte hittar någonstans, förhoppningsvis har ni den nedladdade redan annars blir hästen inte riktigt lik i pälsen, även så har jag en markering över ögonen på den här hästen som jag inte heller hittar längre.
Här är iaf två av sakerna ni måste ha om ni vill att det ska vara så likt som möjligt:
http://lakesidesaddlery.weebly.com/1/post/2013/08/hd-horse-coat.html
-Hd päls + hd markeringar
http://lakesidesaddlery.weebly.com/1/post/2013/07/leg-shine-marking.html
-Glans för benen
 
I övrigt så säger jag bara, enjoy ~
 
Download
 
Börjar med bilder utan poseplayer, oregigerade direkt ur spelet. Så här ser han ut helt enkelt:
 
 
Här är bilder med poseplayer:
 
En sådan här häst som är naturligt hög rest i spelet är svår att posa med poseplayer, välj låg formade poser, helst med lång och låg nacke, annars ser han helt förvriden ut. Hoppas att någon kommer att ha roligt med honom :) 
 
Vill avsluta med att tipsa om den här sidan, här finns alla möjliga roliga markeringar. Glad påsk! <3
http://rainingdragonsranch.weebly.com/markings.html


Kommentarer
Mathilda

hej! jag letar efter nya hästar på din blogg hela tiden men jag undrar om du har mod'et så att barn kan rida isåfall vilken sida kan man hämta hem det från? :D Mvh Mathilda

Svar: hej, tyvärr finns inget (som jag vet) bra fungerande mod som gör att barn kan rida, de bilder jag har där barn rider har jag tagit med hjälp av poseplayer. De mod som ska finnas där ute är sådana som töjer ut barnen så de får samma proportioner som de vuxna när de rider. Om du googlar på "sims 3 child riding mod" kan du säkert hitta det :)
Zunk3n

2014-04-20 @ 10:47:17
Julia

Hej! Jag undrar hur du har installerat hd päls och sådär det fungerar inte för mig. :(

Svar: Hej, på vilket sätt fungerar det inte för dig? Du måste kunna installera package filer för att det ska funka, om du inte vet hur du gör det så läs igenom den här guiden: http://alltomsims.blogspot.se/2012/06/hur-du-installerar-package-filer-till.html
tror att den guiden ska vara bra.
Om du kan installera .package filer och det fortfarande inte funkar så har jag nog inte många råd att ge tyvärr, kanske behöver du uppdatera ditt spel? Mvh Therese
Zunk3n

2014-04-22 @ 11:01:37
Elin

Måste man ha Poseplayer för att göra så att hästen gör såna där poser som på bilden? :=)

Svar: Hej, om du kollar lite närmre så ser du vilka bilder det är som är tagna med poseplayer, dvs det är de tre understa bilderna. De översta bilderna är tagna utan poseplayer. :)
Zunk3n

2014-04-27 @ 16:55:56
Alice

Asså gråter på riktigt.
Förstår inte hur man gör ponnyer araber osv. på sims 3
Help me!!!!!!!
;((((((((

2014-05-01 @ 12:23:08
Alice

Asså gråter på riktigt.
Förstår inte hur man gör ponnyer araber osv. på sims 3
Help me!!!!!!!
;((((((((

Svar: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än med guiden om sliders som jag redan lagt ut :/ Du får helt enkelt prova dig fram. Ladda hem alla sliders som jag har länkat, tror jag lagt ut det du behöver för att göra ponnyer (för ex), sedan måste du helt enkelt lära dig genom att prova dig fram. Det är inget man lär sig på en sekund, det krävs övning. Hoppas det löser sig för dig. Kram.
Zunk3n

2014-05-01 @ 12:23:08
Madelene

Har du ngn aning vart du har laddat ned stallet?:)

Svar: Vad jag vet kan man inte ladda ner stallet separat, det följer med den här världen:http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=164&t=13751
Zunk3n

2014-05-09 @ 19:36:55
julia

hej
skulle du kunna visa din favorit häst och favirit värld för det skulle bli roligt

Svar: Hej, nu kan jag inte se om detta är kommenterat på samma inlägg som förra för är på mobilen, men skrev ett svar på tidigare kommentaren :)
Zunk3n

2014-07-02 @ 14:37:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0