Min första posepack!

Hej, idag tänkte jag ge er en liten posepack som ni får testa och säga hur den funkar. Tyvärr är detta poser som lämpar sig bäst för araber, men ni som inte använder arabhästar får mer än gärna testa poserna bara för att kunna ge mig lite feedback. Kom ihåg att det här är mina första poser, så de är inte perfekta.
Sammanlagt är det 11 poser. Det är galopp, trav, passage, skänkelvikning, hopp och lite bus poser. Som sagt, jag är nybörjare på detta så ha det i åtanke :)
 
Här har ni (oredigerade) bilder på poserna som ingår:
        
 
Download
 
För att ni ska se skillnaden mellan hur det ser ut i blender och i spelet så har jag satt ihop en bild åt er här:
 
För den som vill prova att göra egna poser så har ni en guide för allt ni behöver här:
http://raymondequestriancentre.weebly.com/creating-a-pose.html
 
Om ni laddar hem och provar poserna så lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte om dom och vad som kan förbättras. :)
 
 


Kommentarer
anonym

hej
när jag har laddat ner detta så kommer det inte till nerladdningar på sims 3 husdjur hjälp mig!!!

2014-07-01 @ 20:24:31
anonym

hej
när jag har laddat ner detta så kommer det inte till nerladdningar på sims 3 husdjur hjälp mig!!!

Svar: Hej, tyvärr förstår jag inte din förklaring särkilt bra. Dyker de inte upp i poseplayern eller vad är det som är fel?
Zunk3n

2014-07-01 @ 20:24:32
anonym

alltså om jag har laddat ner detta posepack så kommer det inte upp i sims men om man har laddat ner en häst så är det ett utrops täcken på nerladdningar

Svar: När det är ett utropstecken så brukar det vara för att det nedladdade har någon form av cc (för exempel en sadel) som inte du har nedladdad, det som då händer när du öppnar upp det i spelet så ersätts detta av sådant som du har i spelet. Om de däremot inte installeras korrekt så kan det vara något cc som du måste ha för att kunna ladda hem dessa. Poseplayer poser dyker inte upp bland installerat innehåll, de hittar du enbart när du klickar på din poseplayer.
Zunk3n

2014-07-01 @ 20:34:18
anonym

vad är poseplayner för något

Svar: Det är en sak man har för att kunna stanna sina simmar och hästar i diverse poser, för exempel dressyr, körning etc, och sedan kunna fota. Jag är tyvärr inte alls mycket till hjälp när det kommer till poseplayer i övrigt, du kan ladda hem det här:
http://modthesims.info/d/438706

Får du problem med poseplayer så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, det är ett avancerat mod som kräver att man orkar läsa på innan man laddar hem det.
Zunk3n

2014-07-01 @ 20:36:56
:)

Måste man ha poseplayer för att kunna ladda ner poserna och använda de i spelet?

Svar: Ja det måste man :) Du hittar den på modthesims, tror tom det finns tutorials på Youtube för hur du installerar den.
Zunk3n

2014-07-03 @ 18:38:54
Karro

Åh guud vad fina

Svar: Tusen tack :)
Zunk3n

2014-07-03 @ 18:39:34
URL: http://zarrou.blogg.se
julia

hej
vet du vart man laddar mer långa maner på hästar???

Svar: Har för mig att det är lakeside som har det, inte säker. Annars finns det kanske någonstans på equus forumet.
Zunk3n

2014-07-03 @ 19:18:39
Caroline Winterdaughter

Kan du inte göra poser för när man tar in en häst i en trailer? :D

Svar: tyvärr är det nog inget jag klarar :/ Jag hade behövt ha med en trailer i blender för att kunna få till det snyggt, och det är inget jag vet om det ens är möjligt. Tusen tack för en bra idé iaf :) jag kan tänka mig att det funkar bra att använda några av poserna på oldfellowranch just för att posa med en trailer:
http://oldfellowranch.weebly.com/special-themed.html
Zunk3n

2014-07-07 @ 02:38:15
URL: http://Silverhillstables.weebly.com/
Caroline Winterdaughter

Åh du borde göra poser för när hästar flippar ut och ägarna försöker liksom få kontroll över dom!! :O

Svar: Haha, ja det var ett bra tips! Finns ju redan ganska många sådana så ska försöka göra något som inte redan finns :)
Zunk3n

2014-07-14 @ 12:32:35
Anonym

Hej! Är alla dom här poserna gratis? :O

Svar: Ja, allt jag laddar upp här är gratis :)
Zunk3n

2014-09-10 @ 14:54:00
URL: http://kykk.bloggplatsen.se
Moa

hej när jag ska ladda ner poserna så är de en paint bild vrf är de så för paintnet störs int:(

2015-08-23 @ 14:58:49
Lova

Hej, jo, jag undrar vad du laddar ner alla saker ifrån för sida? Snälla. Tacksam för svar :)

2015-12-08 @ 20:51:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0