Tutorial- bygga en gård del 2

God morgon!

Idag tänkte jag fortsätta på mitt förra inlägg med...
Paddock:
Jag la upp grunden för paddocken förra gången, valde att göra den 24 x 36 rutor stor, bättre är kanske att om möjligt göra den lite större men jag tycker ändå att detta är ett mått som funkar.
Ett snabbt tips när ni bygger staketet är att sätta ut mellan 3-5 rutor åt gången, så att ni får med lite stolpar så att det ser ut så här:
Och inte så här:
Det ser helt enkelt inte naturligt ut med staket utan stolpar.
 
Det andra ni kan tänka på är underlag och dekor. Underlag finns det ju en hel hög att ladda hem där ute, inte säker men tror det ska finnas med ett par i den här listan:
http://equus-sims.com/forum/viewtopic.php?f=58&t=75
 
Välj det underlag ni gillar och måla hela paddocken, använd fyrkantiga verktyg för att nå ända ut i kanterna.
Sedan hur man vill dekorera är upp till var och en, jag tycker det är fint att kanta någon del av staketet med buskar, någon liten staty eller så och nån enstaka bänk.
Då kan det se ut så här:
 
Fortsättningsvis kan vi kika på hagarna. Även där satte jag ut grunden förra gången, storlek på hagar är ju helt upp till var och en, tänk på att inte göra de alldeles för små bara.
Välj ett underlag i en mjuk färg och använd gärna någon jordig färg på vissa ställen för att hagen ska se använd ut. Ett buskage eller träd är önskvärt och gärna lite andra växter som man gillar.
Hö och vatten vill man också helst ha.
 
Nu över till huset. 
Det enda jag kommer att säga som råd där är att gärna hålla huset i samma ton som stallet, hur man bygger hus finns det gott om guider för redan så jag gör inte annat än visar hur mitt hus blev. 
Kanta gärna era vägar / stigar med någon grus ton också, även här för att det ska se använt ut. 
 
 
Jag tror det här får räcka som tutorial på den här typen av gård, nästa blir på hur man bygger ett stort tävlings / tränings stall.
 
Hoppas att denna lilla guide har hjälpt er med något iaf :) Ha det bra!


Kommentarer
Alice

hejsan!
Jag undrar om du kanske kan fixa att man kan vara i samma värld asså koppla ihop varandras datorer?


Mvh Alice

Svar: hej, sånt där kan jag ingenting alls om tyvärr, du får googla :)
Zunk3n

2014-05-20 @ 18:20:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0