Tutorial- hur man bygger stort del 2

Hej igen! Nu kommer fortsättningen från gårdagens inlägg. 
Det jag gör nu är att göra klart utseendet på gården (insida stall och hus väntar jag med tills jag bestämt mig för exakt hur jag vill ha det).
Jag gjorde en mindre hage med högt staket och ett litet solskydd. Där väljer jag att ha torrt gräs, hö och vatten.
 
 
Lite enkel dekor i form av växter framför huset:
 
 
Pool och stall:
 
 
 
Nu kallar jag mig nöjd med gården så länge och hoppar över till nästa.
Här vill jag ha ridcenter och en paddock.
Jag börjar med att placera ut ridcentret så som det känns bra, och slänger upp ett staket för en paddock som fick måtten 40 x 24.
 
 
Jag valde att ha ridcentret så nära eftersom att jag tävlar mycket i spelet.
Efter att ha satt ut en mindre parkering, gångväg och diverse dekor ser det ut så här:
(blev visst en liten bistro där också)
 
 
 
Nu måste jag tyvärr avsluta för den här gången. Redan nu börjar ni kanske förstå hur man bär sig åt för att få stort stall, bygg helt enkelt flera stora tomter bredvid varandra.
 
Tack för idag! Ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0