Tutorial- hur man bygger stort

Hej igen! Jag sa sist att jag skulle visa hur man bygger tävlings stall / tränings stall nästa gång, nu kommer det att bli ett lite spontant inlägg för jag kommer att visa medan jag bygger upp ett nytt stall för min arab- familj. Denna gång i Lucky palms :) Har saknat öken världen lite för mycket för att kunna låta bli.
 
Första bilden här under är på hur det såg ut före, innan jag började göra om det.
Andra bilden är efter att jag rivit de tomter som fanns där, placerat ut de jag vill ha ( 3 st 64 x 64) och gjort om lite i landskapet. Här har jag även gjort om lite på första stora tomten, där min bostad kommer att vara.
 
  
 
Det är längst till vänster jag kommer att hålla till under den här guiden, den lilla lagunen samt polen har jag hämtat inspiration från dessa bilder som jag fann på google:
 
 
 
Det är så klart inget måste att ha inspirations bilder, jag tycker det underlättar.
Jag börjar bygga på den tomten som ligger längst ner till vänster. 64 x 64 tomt.
 
Nästa steg är att planera vad jag ska ha på varje tomt. I detta fall har jag tre stycken 64 x 64 tomter bredvid varandra, den första som redan är smått påbörjad kommer att bli bostad samt stall för sex hästar. Tomten bredvid den kommer att bli med ridcenter och paddock. Sista tomten längst till höger kommer att vara en stor paddock och ett ridhus. Hagar och sådant kommer jag att placera på andra sidan vägen senare.
 
Efter att ha planerat ut grunden för stall och hus så ser det ut så här:
 
 
Ett litet extra tips, låt det ta tid när ni bygger. Ni måste inte bli klara samma dag det påbörjas. Detta projekt tar visst längre tid än planerat, så jag får nog säga tack för den här gången.
Så här långt kom jag idag:
 
 
ses snart igen! Ciao
 


Kommentarer
Caroline Winterdaughter

Måste fråga om det är lungt om jag länkar din blogg på min sims sida som snart kommer upp, är det lungt så länker jag den på Silverhillstables.weebly.com under nedladdningar? :D

Svar: Ja så klart, länka på du :)
Zunk3n

2014-05-28 @ 13:55:04
URL: http://winterdaughter.blogg.se/
♛ThaQueen

Nää, igga namnet xD

Jo, jag tänkte fråga om det finns några nedladdningssidor eller helst att du länkar o man kan klicka på "DOWNLOAD" om man ska "ladda ner" hår, kläder o allt sånt du vet ;))

♡Tack

Svar: Åh tyvärr vet jag inte alls bra sidor för hår och kläder, laddar nästan aldrig ner sådant och om jag gör det så gör jag det på thesimsresource.com :) hoppas du hittar något!
Zunk3n

2014-05-28 @ 18:03:56
♛Jag Igen

Okej, tack så mycket. Ska kolla ♡

2014-05-29 @ 10:46:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0