Tutorial- ladda upp via mediafire

Fick frågan hur jag gör för att folk ska kunna ladda ner mina hästar via mediafire.
 
Först och främst måste ni skaffa ett mediafire konto, det gör ni enkelt och gratis här:
 
https://www.mediafire.com
 
Sedan måste ni kunna exportera hästar precis som vanligt när ni ska ladda upp de på exchange.
En snabb pic-torial på hur jag gör:
 
Först väljer jag den häst som jag vill ladda upp, klickar på exportera knappen:
 
Skriv ett tydligt namn som du lätt hittar / kommer ihåg (för exempel häst1).
När exporten är klar går du in på mediafire, trycker på upload knappen, väljer "from computer" och får upp den här rutan:
 
Tryck på plus tecknet och gå sedan in på:
dokument - electronic arts - thesims3 - exports
Inne i exports markerar ni den häst ni nyss laddat upp, (exempel häst1) och trycker sedan på Begin upload. 
När laddningen är klar så klickar ni på den här knappen:
 
Det är länken till nedladdningen. Om ni vill komma åt den senare så klickar ni er in på era filer så finns det en likadan knapp där för att komma åt en direkt länk.
 
Om ni sedan ska dela med er av nedladdningen så är det så enkelt som att ni ger länken till den person som ska ha den, eller lägger ut den på en blogg / sida där ni vill ha med den. 
Klart :) Väldigt enkelt och smidigt. Jag har valt mediafire av den anledningen att exchange alltid har krånglat för mig, det tar tid och fungerar bara ibland. Mediafire har jag aldrig haft några problem med och det finns gott om utrymme (50 GB, jag har inte ens använt mig av 1 GB trots att jag har laddat upp 101 saker/ hästar / gårdar där)
 
Hoppas att detta var till hjälp för någon. 
 
Ha en fin onsdag allihop! Kram
 
 


Kommentarer
Regina

OK kolla gärna in min blogg

Svar: Vad har du för adress?
Zunk3n

2014-05-24 @ 19:55:58
URL: http://simshast.blogg.se
Regina

http://simshast.blogg.se/

Svar: Söt blogg :) jag ska försöka besöka den ibland
Zunk3n

2014-05-24 @ 20:55:18
URL: http://simshast.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0