Skapa huvud, Tinker

Hej alla, fredag kväll och den spenderar jag med att mysa med hunden och spela sims.
 
Ikväll tänkte jag göra en snabb tutorial på hur man kan göra ett tinker huvud. Här har ni en referens bild:
http://www.spezialrassen-online.de/images/irishtinker.jpg
 
Ni hittar alla mods / Sliders som jag använder i ett av mina tidigare inlägg:
http://simshorses.blogg.se/2013/november/tutorial-andra-nacke-hals-och-huvud.html
 
Då börjar vi!
 
Jag börjar med den bas som spelet kallar för Tinker inne bland raserna, inte särskilt likt ett tinker huvud enligt mig.
Jag har ändrat pälsen och tagit bort manen för att ni lättare ska se.
 
Det första jag gör är att göra huvudet en smula större, tinker har ofta väldigt stora, tunga huvuden.
Efter det så drar jag in hjässan och pannan, jag har då aldrig sett en tinker med så skum panna som sims versionen ovan. Drog ner hakformen lite också, inte mycket men lite. (Se bild 2)
Sen så är det dags för öronen, en tinker har ganska små, korta och pälsiga öron. Pälsen kan jag inte göra mycket åt men jag gjorde som så att jag riktade dom framåt en aning med slidern "Arabian ears", tog på lite av "Curved ear" slidern och ändrade öronskalan. (Se bild 3) Gjorde även öronen en aning bredare.
Käkpartiet är faktiskt helt ok på sims versionen, det jag ändrade lite på var att jag drog upp käkhöjden lite och drog ner käkens mitthöjd lite, för att göra huvudet lite "rakare". (Se bild 4)
Sedan så drog jag upp näsborrarna ("Muzzle scale") och ändrade "Bridge location".
Lite ändringar på mulen behövdes verkligen, en frieser har inte en helt platt mule! Så jag ändrade nosdjupet en del och slutligen kortade jag av nosryggslängden en aning. Ber hemskt mycket om ursäkt, bilden jag hade för att visa hur jag ändrade mulen blev inte sparad, så ni får klara er utan den. Laddar upp en bild på mulen på den färdiga hästen som bild 5, så ni får se resultatet.
  
 
Hoppar vidare till ögonen, inte mycket att ändra här heller. Jag gjorde ögonen en aning större och höjde dom en aning, annars tyckte jag att de var bra. Tinkern har ganska små, fina ögon som sitter högt upp. 
 
Det var det! Efter att ha gjort om kroppen också och gjort en egen päls så blev resultatet så här:
Vilket kan jämföras med sims version:
 
Jag tycker nog bättre om min version :)
 
Tack för idag, om ni gillar idén med turorials på huvuden så lämna gärna en kommentar, annars så vet jag inte om jag kommer att göra fler.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0