Tutorial- hur man bygger stort del 3

Sista delen av hur man gör för att bygga stort!
Nu ger vi oss på sista stora tomten av de tre på rad. Den här vill jag ha en riktigt stor paddock och ett ridhus på. 
Grunden ser ut så här:
 
Paddock 29 x 54
Ridhus 28 x 60 (Det går bort ett par rader till åskådarplatser, se bild nedan)
 
Tänk på att ridhus ska ha två våningar för att ni ska kunna använda de dörrar som är anpassade för hästarna.
Efter att ha satt ut lite hinder, fixat dörrar och fönster samt fixat lite invändigt i ridhuset så ser det ut så här:
 
 
 
Vy över alla tre tomter:
 
 
Sist men inte minst är det att fixa de återstående tomterna runt omkring. I mitt fall har jag två stycken 64 x 64 på andra sidan vägen. Första, mitt emot gården får det bli hagar på.
 
  
 
Går inte in på detaljer på den, försökte hålla växtligheten någorlunda lik landskapet.
 
Andra stora tomten på den sidan vägen väljer jag att ha terrängbana på, om ni vill veta hur jag gör när jag bygger terrängbanor så har ni guide här:
http://simshorses.blogg.se/2013/november/bygga-terrangbana.html
 
  (de röda pilarna visar var jag satt ut hinder)
Inte den snyggaste banan jag byggt, kommer nog att göra om den senare.
 
Överblick över alla fem 64 x 64 tomter:
 
 
 
Bättre bilder kommer när jag flyttat över min familj och fixat i ordning så som jag vill ha det.
 
Hoppas den här guiden har hjälpt någon med hur man kan bygga, det är en väldigt enkel guide men det är ändå en överblick på hur jag gör.
 
Ha en fin kväll! Mvh Therese
 


Kommentarer
Inger

Hej!
Nu undrar jag hur man får in hästarna i hagen som inte tillhör ens tomt typ? Haha.

Sen undra jag när man har laddat ner andra sadlar, så är det vissa som tex dressyrsadlar som sitter längre fram, så när en sim ska rida sitter hon antingen lite bakom eller fel i sadeln, hur flyttar man simmen så h*n sitter rätt?

Svar: Hej! Jag brukar bara låta mina hästar gå till hagarna på tomterna bredvid när jag ska fota, annars har jag i regel någon liten hage på gården med det de behöver så som hö och vatten. Sadlar som sitter längre fram ska användas för poseplayer, detta är för att original sadlarna sitter alldeles för långt bak jämför med hur det är på riktigt.
Inne i poseplayer kan du lätt flytta simmen med alt knappen för att få den korrekt när du ska fota :)
Zunk3n

2014-05-30 @ 12:02:45
Natali

Hejsan !

Hur rider man dressyr på sims 3 ?

<3

Svar: Hej, det kan man tyvärr inte. Det är med hjälp av poseplayer som jag rider dressyr på bilderna.
Zunk3n

2014-05-30 @ 19:27:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0