Tutorial- skapa en ponny

Hej! Ja tänk, jag har ju faktiskt varit ganska aktiv här det senaste :) yay!
 
Idag ska jag göra något jag fått förfrågan om tidigare, en tutorial på hur man gör en ponny. Jag har länkat sliders som jag använder mig av här:
 
http://simshorses.blogg.se/2013/august/ett-inlagg-om-hur-man-anvander-sliders-nar-man-skapar-hastar.html
 
http://simshorses.blogg.se/2013/november/tutorial-andra-nacke-hals-och-huvud.html
 
Där är iaf alla sliders som jag vet var de finns, har för mig att det är någon slider som jag inte längre hittar men hoppas att ni har det som behövs för den här tutorialen iaf :)
 
Först, en referens bild. Här är en bild från google som jag ska använda mig av :
 
Jag valde en liten shettis för att utmana mig själv, det är de som är svårast att få till enligt mig :)
 
Först, gå in i CAS, välj "skapa häst" bland raser, välj även gärna en man som bara ligger på ena sidan så att ni ser halsen lättare. Då bör ni ha något sådant här som grund:
 
Det första jag gör är att korta ner benen (Leg length) till kortaste längd följt av att jag reglerar stolek (size) slidern tills jag känner att det börjar bli den storlek på ponnyn som jag är ute efter. Då ser det ut så här för mig:
Allt går att reglera senare om så behövs. Nu kikar jag på övriga proportioner, den här ponnyn har kort rygg och hög rumpa, så då drog jag ner ryggen (back length), höjde rumpan (butt height), ökade rumpans massa samt ändrade rygghöjd hit:
       
Så nu ser det ut så här:
 
Därefter kollar jag på magen och benen, den här lilla söta ponnyn har en rejäl buk så då använder jag mig av slidern belly width, magskala och bredbröstskala för att få det så här:
  
För att få benen så korrekt som möjligt så ändrar jag tjockleken på benen (den slidern finner ni här, ifall jag inte länkat den tidigare: http://modthesims.info/d/479641 ) samt storleken på hovarna
(den slidern finner ni här: http://198.91.92.153/~equussim/forum/viewtopic.php?f=361&t=11076&sid=fa168219dda227f0a50fa98cc6c9a640 )
 
För att få det så här: 
 
Sist är det dags att gå på hals och huvud. Halsen är kort och stadig, lite upprätt. Jag börjar med att korta halsen (nacklängd), sedan gör jag den bredare och höjde den en aning: 
  
 
För att göra halsen ännu tjockare så ändrar jag "draft neck" slidern. Passade även på att ändra svans längden en aning då jag tyckte att den såg för lång ut.
 
På huvudet gör jag flera små ändringar. Bland annat ökar jag huvudets storlek en aning, drar ut pannan lite, och en aning på slidern "dished face". Öronen gjorde jag små, ändrade riktningen lite på dom etc. Se på bilderna här:
 
 
Käkhöjd och käkens mitthöjd ändrar jag för att få en rakare undersida av huvudet. Nosens djup och vridning för att få en mindre, rundare mule. Nosryggslängden för att huvudets storlek ska passa bättre in, och sedan kallar jag mig klar! Detta är inte jätte avancerat, jag får det inte jätte likt heller men det duger :) 
Här är de sista bilderna med sliders för huvudet och hur resultatet blev:
 
 
 
 
Om någon vill ha denna ponny som den är så har ni en nedladdningsfil här:
 
Download
 
Exempel på hur den ser ut i annan päls:
 
 
 
Hoppas att den här lilla guiden var till någon nytta. Ha det så bra :)
 
 


Kommentarer
TheSims3HorsesSWE

Jag försöker hitta "size" men jag hittar den inte! :( HJÄLP

Svar: Menar du nedladdnings sidan? Såg nu att paragon farm hade flyttat till tumblr, här är den nuvarande nedladdnings sidan:http://bongomazing.tumblr.com/tagged/downloads
Zunk3n

2014-05-25 @ 10:42:25
F

Vart hittar man ponnyn om man laddat ned den?

Svar: Du hittar den bland färdiga simmar inne i createasim :)
Zunk3n

2014-07-15 @ 17:27:56
F

Men asså när jag ska ladda ned så kommer det upp nån konstig text på antekningar! Vad ska jag göra sen?

Svar: Nån konstig text?? Du ska få hem en sims3pack, annars är det nog något som blivit fel :(
Zunk3n

2014-07-15 @ 18:01:48
Nutellalovvet

Behöver man nått fusk för det?
BTW jätte söt den blev😍

Svar: Hej! Du behöver ha packade mappen installerad, allt om det hittar du här:http://modthesims.info/wiki.php?title=Sims_3:Installing_Package_Files

Sedan behöver du använda en hel hög med olika sliders, jag har länkat högst upp i inlägget till andra inlägg där jag skrivit om dom :) Tack!
Zunk3n

2014-10-26 @ 21:58:59
Lisa

När jag klickar på länkarna till där man laddar ner det där med hovarna och benen m.m. står det att webbsidan är farlig för min dator. Det står så på massa sims-sidor. Jag vet inte vad jag ska göra :(

Svar: allt är väl på egen risk egentligen, jag själv har laddat hem många mods/ sliders utan problem men känner du dig osäker på en sida så strunta i den helt enkelt :)
Zunk3n

2015-01-24 @ 15:25:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

simshorses.blogg.se

Hästar till sims 3, ponnyer och stora hästar.

RSS 2.0